KAPUSTIČKY

 Růžičkovou kapustu miluju, Je to potravina, kterou buď máte rádi a nebo ji nenávidíte. Asi jsem se ještě nesetkala s někým, komu by to bylo jedno. Náš děda z ní dělá tu nejlepší polévku! A já jsem letos vypěstovala čtyři rostliny (děda dalších šest), takže o sklizeň není nouze. Výhodou je, že se dá sklízet v zimě, dokonce je ještě lepší než na podzim, protože mráz z ní pěkně vytáhne napovrch všechnu chuť :) A taky se lépe loupe od stonku ;) Takže když jsem před několika měsíci objevila recept na Prima Fresh na zapečené kapustičky s květákem, vyzkoušeli jsme (tehdy z kupovaných kapustiček) a od té doby je to u nás doma stálice. A pokaždé dělám větší a větší várku...ovšem na úkor toho, že pak není tak dokřupava propečená, jak by měla být :D 
Je to naprosto geniální oběd či večeře, když se vám nechce stát hodinu v kuchyni a vařit, smažit, opékat a tak dále. Nejvíc práce zabere očistit kapustičky a nakrájet je spolu s květákem. Pak už jen obojí dochutíte v míse, vysypete na plech s pečicím papírem a dáte na necelou hodinku do trouby (podle množství). Není třeba míchat, jen zapéct. Lehce peprná zeleninová chuť, horké ještě z trouby, případně si k tomu uděláte plátek masa a hotovo. Jak já zbožňuju jídla z jednoho pekáče!


A co že jsem do zeleniny nasypala? Hořčičné semínko, kmín, himalájskou sůl, pepř, kurkumu, trochu kari a grilovacího koření, olivový olej. Vše zamíchat, kapustičky by se měly péct seřízlou stranou dolů, což při mém včerejším množství tak úplně nešlo :D a peče se to na 180°C :)

Do jaké skupiny kapustičkářů patříte?


Foto po upečení nemám, měli jsme takový hlad, že na nějaké focení nebyl čas :)

7 komentářů:

  1. Kapustu v polivce nesnasim. Jednou jsem ji ale jedla dobre upravenou v nejake restauraci, vypadala hezky sveze zelena, jako by byla syrova, nebyla, zato mi moc chutnala. Letos jsem se ji pokusila vypestovat, ale sezrali mi ji brouci. Grrrr. Takze vlastne ani nevim, zda mi chutna:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, bohužel i jako další košťáloviny ji berou škůdci útokem :/ U nás to taky nebyla žádná sláva, ale podařilo se :) Tak až ji vyzkoušíte, jsem zvědavá, je fakt, že nejvíce mi chutná, když je kolem ní spousta chutí, jak v polévce, tak v téhle zapečené :)

      Vymazat
  2. Zuzi, já se hlásím k milovníkům kapusty v jakékoliv podobě. Zapečenou, vařenou, syrovou..... Domy ji máme rádi všichni, takže o to to mám při vaření jednosušší :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ráda slyším! :)

      Vymazat
    2. Teď tu čtu ty svoje překlepy, které mi pomohl vytvořit mobil :) Ale hlavně že je srozumitelné, že u nás nikoho kapustou neurazím :)

      Vymazat
    3. :D stane se, jasně, minimálně já jsem pochopila vše :)

      Vymazat
  3. Kapustu môžem v každej podobe ... až teraz som si uvedomila, že naša kapusta je u vás zelí ... a vaša kapusta je u nás kel ... Tak aj kel mám rada v polievke, ale v poslednej dobe som prepadla tomuto ružičkovému kelu. Ďakujem za prima recept ... Určite si ho takto v rúre pripravím ... L.

    OdpovědětVymazat

Máte názor? Sem s ním :)